Demirören: Genel Kurul'a katılmaya karar verdik

Türk futbolunda son dönemdeki gelişmelerin değerlendirildiği, Kulüpler Birliği Vakfı toplantısı sona erdi. Başkan Yıldırım Demirören, Genel Kurul'a birlik olarak katılacaklarını ve kulüpler arasında bir sorun olmadığını söyledi.

Toplantı sonrası basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Orduspor Başkanı Nedim Türkmen, 58. maddenin kademelendirilerek değiştirileceğini ve şikeye teşvikte bulunan kulüplerin küme düşmemesi gerektiğini söyledi.

Galatasaray Kulübü Başkan Yardımcısı Adnan Öztürk ise, sarı kırmızlı kulüp olarak bu konuyla ilgili açıklama yapmayacaklarını söyledi.

YILDIRIM DEMİRÖREN BAŞKANLIĞI'NDA TOPLANILDI
Vakfın, Astoria Alışveriş Merkezi'nde bulunan ofisinde Beşiktaş Kulübü Başkanı Yıldırım Demirören başkanlığındaki toplantıya, Futbol Disiplin Talimatı'nın 58. maddesinin değiştirilmesine karşı olduklarını açıklayan Galatasaray Kulübü'nden başkan yardımcısı Adnan Öztürk, Trabzonspor Kulübü'nden başkan Sadri Şener ve asbaşkan Nevzat Şakar, Bursaspor Kulübü Başkanı İbrahim Yazıcı, Orduspor Kulübü Başkanı Nedim Türkmen de katıldı.

Fenerbahçe Kulübü'nün asbaşkan Ali Koç ile yönetim kurulu üyesi Cihan Kamer ile temsil edildiği toplantıya kardeşinin vefatı nedeniyle Mersin İdmanyurdu Kulübü Başkanı Ali Kahramanlı katılmadı.

ALTINYUVA: 58. MADDENİN DEĞİŞTİRİLMEMESİ TARAFINDAYIZ
Kulüpler Birliği Vakfı toplantısına geç gelip, toplantıdan erken ayrılan Ankaragücü Kulübü Başkanı Sami Altınyuva, ''Bizi zor durumumuzdan yararlanan kulüplerle aynı masada oturmayacağımı söyleyerek toplantıyı terk ettim'' dedi.

Sami Altınyuva, Futbol Disiplin Talimatı'nda şike yapan ve teşebbüs eden kulüplere verilecek cezaların öngörüldüğü 58. maddenin değiştirilmesine ilişkin yapılacak Futbol Federasyonu Genel Kurulu öncesinde düzenlenen Kulüpler Birliği Vakfı toplantısından, ilk ayrılan kulüp başkanı oldu.

Sami Altınyuva, vakfın önünde bekleyen gazetecilere yaptığı açıklamada, toplantıda alınacak karara saygılı olduklarını, Ankaragücü olarak, şike yapan ya da teşebbüs eden kulübün cezasının çekmesini ve Futbol Disiplin Talimatı'nın 58. maddesinin değiştirilmemesi tarafında olduklarını bildirdi.

Toplantıya bilerek geç geldiğini dile getiren Altınyuva, ''Ankaragücü olarak bize verilmiş sözler vardı. Kulüpler Birliği Vakfı'nda, bundan 15-20 gün önce, Ankaragücü'nün durumunu bana sorulmuştu. Ben de, kulüp başkanlarına bu konuyla ilgili bilgiler vermiştim. 'Ankaragücü tarihinin en büyük sorunlarıyla karşı karşıyadır' demiş, 40-50 gün zarfında yapmış olduklarımızı anlatmıştım. 'Kulübün 100 trilyona yakın borcu var ve bu sorunlarla uğraşıyor' dedim. 'Transfer yasağımız var' dedim. 'Maç kazanıyoruz Federasyon'dan para gelmiyor, elimdeki futbolcular aynı gün ihtar çekmiş, alacaklarıyla ilgili nakit para istiyorlar' dedim. 'Bu konuyla ilgili olarak neler yapabilirsiniz?' dediğimde hepsi bana destek olmuştu. Önceden söz vardı, senet yoktu. Centilmenlik olarak bana verdikleri bazı sözleri vardı. Başta Gençlerbirliği, Eskişehirspor, Fenerbahçe, sözlerini tutmadılar. Futbolcuma nakit para, 10 gün sonrasına şahsi çekimi verdiğim halde, bizden habersiz futbolcularla görüşmüşler, konuşmuşlar ve anlaşmışlar. Beni elimde futbolcu kalmama durumuyla karşı karşıya bıraktılar. Tepki olarak toplantıya geç geldim, erken gidiyorum. Bu şekilde sözünü tutan kulüpler için sözüm meclisten dışarı. Bir kardeşleri olarak da onlara Allah yollarını açık etsin diyorum ama fırsatçılık yaparak bizim zor durumumuzdan yararlanan kulüplerle aynı masada oturmayacağımı, onlarla aynı yolda dahi yürümeyeceğimi, söyleyerek toplantıyı terk ettim.''

Toplantıda herkesin fikirlerini söylediğini kaydeden Altınyuva, birlik ve beraberlik içinde Türk futbolu adına güzel şeyler olacağına inandığını ifade etti.

''Ankaragücü, Kulüpler Birliği Vakfı'ndan ayrılacak mı?'' şeklindeki soru üzerine ise Altınyuva, ''Bu akşam yönetim kurulunda bu konuda, yönetim kurulunda bulunan arkadaşlarımla görüşeceğim. Fikir alışverişinde bulunacağım. Şahsi görüşüm, bizi yalnız bıraktıkları için, ikinci bir karara kadar, yönetim kurulundan da onay alarak, kulüpler birliği toplantılarına katılmamaktır'' dedi.

Leave a Reply